انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی

انجمن علمی - دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا

انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی

انجمن علمی - دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا

انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی

Knowledge and Information Science

انعکاس فعالیت های انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی دانشجویان دانشگاه الزهرا

نویسندگان

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

"باسمه تعالی"

 

    امروز یکشنبه مورخ 27/1/1396 اولین جلسه انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی الزهرا(س) در سال جدید، در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، با حضور دبیر اصلی انجمن (آیسان پژوهان فر)، نائب دبیر انجمن و دبیر روابط عمومی ( الناز سر خیل)، دبیر مستند سازی و وبلاگ (ملیکا خرم شکوه)، دبیر پژوهش (سحر علیزاده) و عضو علی البدل انجمن(فاطمه فروغی) برگزار گردید.

    در این جلسه برنامه های آتی انجمن با اعضا به بحث گذاشته شد و یک جمع بندی کلی صورت گرفت. امید است در سال جدید با مشارکت و همکاری اعضا انجمن، اساتید و دانشجویان و راهنمایی های هوشمندانه دبیر اصلی انجمن (سرکار خانم آیسان پژوهان فر) سالی پر بار و پر فعالیت را برای انجمن رقم بزنیم. 


جلسه انجمن در سال 1396


اولین جلسه انجمن در سال 1396


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۱۳
ملیکا خرم شکوه

    سال جدید را به تمامی بزرگواران عزیز تبریک عرض می نمایم. از تمام دوستانی که مطالب و مقالات خود را برای شماره 50 این نشریه ارسال نمودند، بسیار سپاسگزارم. لازم به ذکر است مطالب کسانی که در این شماره به چاپ نرسیده است؛ انشاءالله در شماره های بعدی به چاپ خواهد رسید. 


وبلاگ نشریه : kismag.blogfa.com

اینستاگرام نشریه : librarianship-courier


    نشریه پیک کتابداری از کلیه علاقه مندان، اساتید و دانشجویانی که خواستار همکاری با این نشریه هستند، دعوت می‌نماید مقالات و مطالب خود را به همراه مشخصات کامل (نام، نام خانوادگی، مقطع تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل) حداکثر تا تاریخ 1396/1/26 در موارد ذیل به پست الکترونیک مدیر مسئول یا سردبیر آن ارسال نمایند.


موضوع در نظر گرفته شده برای مطالب و مقالات ارسالی جهت چاپ در شماره 51 نشریه :

" کتابخوانی و ترویج مطالعه"


کلیه مقالات و مطالب ارسالی در صورتی پذیرفته می شوند،

 که با موضوع کتابخوانی و ترویج مطالعه باشند.

 

پست الکترونیک مدیر مسئول : melikakhorramshokouh@gmail.com

پست الکترونیک سر دبیر : elaheaghajan.1997@gmail.com


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۴۴
ملیکا خرم شکوه

« International Children's Book Day »


روز جهانی کتاب کودک

پوستر روز جهانی کتاب کودک ۲۰۱۷


    یلا لپمن، پایه گذار کتابخانه بین المللی مونیخ و دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، در سال ۱۹۶۷م. پیشنهاد کرد که روزی به نام روز جهانی کتاب کودک، تعیین شود و بدین وسیله فعالیت های دفتر بین المللی کتاب برای کودکان و نوجوانان در سراسر جهان افزایش یابد. این پیشنهاد مورد قبول واقع شد و روز دوم آوریل که مصادف با سالروز تولد هانس کریستین اندرسن، نویسنده داستان‌های کودکان، است به عنوان روز جهانی کتاب کودک انتخاب شد. روز جهانی کتاب کودک از سال ۱۳۴۹ در ایران به رسمیت شناخته شده ‌است.

    هر سال در این روز توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) مراسم باشکوهی برای بزرگداشت مقام کتاب کودک و ادبیات کودک و نوجوان در یکی از کشور های جهان که عضویت دارد؛ برگزار می‌شود و آن کشور پوستر و پیام روز جهانی کتاب را تهیه می‌کند. ایران نیز در سال ۱۳۷۱( ۱۹۹۲) برگزارکننده این مراسم بود.

   پیام و پوستر روز جهانی کتاب کودک ۲۰۱۷ با شعار «بیایید با کتاب‌ها بزرگ شویم» از سوی شعبه‌ی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY در روسیه منتشر شد.سرگی ماخوتین (Sergey Makhotin) نویسنده‌ی سرشناس روسی، پیام امسال روز جهانی کتاب کودک را نوشته است و کیوان عبیدی‌ آشتیانی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۶ ، ۱۸:۴۸
ملیکا خرم شکوه