انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی

انجمن علمی - دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا

انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی

انجمن علمی - دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا

انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی

Knowledge and Information Science

انعکاس فعالیت های انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی دانشجویان دانشگاه الزهرا

نویسندگان

هفته کتاب؛ روز کتابدار و چای اطلاعاتی

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ب.ظ

در تاریخ بیست و چهارم آبان ماه سال جاری هم زمان با هفته کتاب و روز کتابدار ، ویژه برنامه چای کتابداری که به تازگی به نام  چای اطلاعاتی تغییر نام پیدا کرده است ؛ به میزبانی انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد

این برنامه که هر ساله در شروع هر ترم از سوی انجمن مذکور برای آشنایی دانشجویان تازه وارد علم اطلاعات و دانش شناسی با رشته ، اساتید و دانشجویان ترم بالاتر و یا دوره های بالاتر برگزار می شود امسال نیز در سالن شیشه ای دانشکده برگزار شده و مورد استقبال قرار گرفت

در این نشست دوستانه که اکثر اعضاء هیات علمی این گروه ، سرپرست کتابخانه دانشکده و کارشناس آموزش این گروه حضور  داشتند ، هریک از اساتید و کارشناسان و اعضاء انجمن و دانشجویان قدیمی تر ، به بیان شمایی کلی از زیبایی ها و محاسن  این رشته و آینده ی این حرفه پرداختند . حاضرین مانند همیشه با چای و شیرینی پذیرایی  شدند.



چای کتابداری



این مراسم از ساعت 11:30 در اتاق شیشه ای دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی شروع و ابتدا خانم مریم اویسی دبیر جدید کانون درباره سابقه و فعالیت های انجمن و لزوم حفظ و توسعه آن پرداخت.
سپس هریک از اساتید ضمن معرفی روز کتابدار به معرفی رشته و چشم انداز های آن پرداختند که خلاصه ای از صحبت های آنان را با دانشجویان یادآور میشویم:
دکتر معصومه کامران استاد و مدیر گروه این رشته به اهمیت انتخاب رشته در جهان حاضر و تحقیق درباره هر رشته ای در ابتدای امر و سپس انتخاب آگاهانه پرداخت و همچنین رشته ی تحصیلی را سازنده شغل و زندگی آینده دانستند.
دکتر سعید رضایی شریف آبادی استاد و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی به فعال بودن در آشنایی با کتاب و کتابخوانی اشاره داشته و موفقیت کتابداران را در مقاطع تحصیلی، حرفه ای قدم برداشتن دانستند.
دکتر حسن کیانی درباره رابطه دلبستگی و موفقیت در رشته و همچنین آشنایی با فناوری های روز دنیا سخن گفتند.
دکتر منصور تاجداران درباره فعال بودن و فعالیت داشتن در رشته و انجمن و دنبال کردن مباحث جدید پرداختند.
دکتر رویا برادر با تبریک به دانشجویان جدیدالورود، شرکت در همایش ها و فوق برنامه ها را لازمه یک زندگی دانشجویی موفق دانست.
صحبت های خانم درخشانی و خانم مقدم که در گذشته دانشجویان رشته بودند و با تلاش به جایگاه های بالا رسیدند نیز خالی از لطف نبود.
در پایان اعضای انجمن با معرفی خود و شرح وظایف از سایر دانشجویان خواستند تا با عضویت و همکاری در انجمن و نشریه در هرچه بهتر شدن این فعالیت ها کمک کنند.

چای کتابداریچای کتابداریچای کتابداریچای کتابداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی